Porsche 911 Carrera 4S Cabrio

Sportiever rijden onder de blote hemel 


Porsche 911 Carrera 4S Cabriolet

Porsche zet wederom een nieuwe stap in haar modellenoffensief: met de 911 Carrera 4S Cabriolet gaat voor het eerst een open 911 Carrera 4S in productie.

 

Alle aandrijf- en onderstelcomponenten zijn afgestemd op de stijve cabriolet-carrosserie. De bekende 3,6-liter zescilinder boxermotor met 235 kW (320 pk) vormt een absolute garantie voor maximaal rijplezier op bochtige binnenwegen of bij snelle ritten. Uiteraard beschikt de 911 Carrera 4S Cabriolet over tal van veiligheidsreserves, zoals de standaard elektronische rijdynamiekregeling ‘Porsche Stability Management’ (PSM), die in combinatie met de vierwielaandrijving voor een bijzondere mate van rijstabiliteit zorgt. 
De stoffen kap van de Carrera 4S Cabriolet onderscheidt zich niet alleen door zijn hoge kwaliteit en het bijzondere Z-vouw-systeem. Met een druk op de knop laat het zich ook tijdens het rijden openen en sluiten. Tot 50 km/h kan de bestuurder te allen tijde de kap bedienen. Daarbij duurt het slechts zo’n 20 seconden om het dak te ontgrendelen en naar achteren weg te klappen, waar het onder een afdekklep verdwijnt. De karakteristieke lichtrand tussen de achterlichten – een kenmerk van de 911 Carrera 4S modellen – kon ongewijzigd worden overgenomen van de Coupé. De aantrekkelijke verschijning van deze nieuwe Porsche wordt optisch nog versterkt door de ten opzichte van de 911 Carrera 60 mm bredere achterspatborden. 
 
Bij gesloten kap bedraagt de topsnelheid van de open 911 Carrera 4S met handgeschakelde versnellingsbak 280 km/h; hetzelfde als de Coupé. De sprint van 0-100 km/h is bijna even snel als die van de Coupé. Met 5,3 seconden moet hij de ‘dichte’ 911 Carrera 4S 0,2 seconden toegeven; het gevolg van het 70 kg grotere gewicht ten opzichte van de Coupé. 
 
De nieuwe Porsche cabriolet levert met zijn van de 911 Turbo overgenomen remsysteem uitstekende vertragingswaarden. Daaraan dragen geperforeerde en inwendig geventileerde remschijven met een diameter van 330 millimeter bij. Voor de overdracht van de remkracht op de weg zorgen 18-inch grote lichtmetalen velgen met banden in de maat 225/40 aan de voorwielen en 295/30 aan de achterwielen. De auto kan – net als de Turbo – als optie worden uitgerust met het baanbrekende keramische remsysteem ‘Porsche Ceramic Composite Brake’ (PCCB). De 911 Carrera 4S Cabriolet beschikt over een omvangrijke standaarduitrusting. Deze omvat onder meer metallic lak, lederen bekleding, hardtop en windscherm. De Nederlandse prijs is nog niet bekend. De Europese introductie is gepland voor oktober 2003. 
 
        

Porsche 911 Carrera 4S Cabriolet