_

Ferrari 575 M Maranello: Modifica


Toen Ferrari haar nieuwe formule 1 bolide presenteerde introduceerde het Italiaanse merk direct ook de opvolger voor de 550 Maranello genaamd: 575 M Maranello. 

 

Op het eerste gezicht is er weinig aan de auto veranderd en dat klopt, uiterlijk is er weinig te zien maar onderhuids is er veel meer aan dit snelle paard veranderd...

 

 

Zoals het bij een 'standaard' facelift meestal het geval is heeft ook Ferrari de voorbumper, voorspoiler, velgen en koplampen onder handen genomen. De luchtinlaten in de voorbumper zijn iets anders vormgegeven en ook de voorspoiler is nieuw. Beide zijn nog aerodynamischer geworden wat zorgt voor minder luchtweerstand.

 

Voor de rest is er aan de auto weinig te zien. Dat is aan de ene kant jammer, omdat het altijd spannend is wanneer Ferrari met een nieuw model komt, maar aan de andere kant ook begrijpelijk omdat de auto er reeds perfect uitziet.

 

Onder de kap van de 575 M Maranello is meer sensatie te vinden. De motorinhoud is gestegen van 5.5 naar 5.75 liter en ook de compressie in de 12 cilinders is toegenomen. Hierdoor is het vermogen toegenomen van 485 tot 515 pk en het koppel steeg tot 589 Nm. 

 

De versnellingsbak is flink vernieuwd en nog meer overgenomen uit de formule 1 dan eerder. Je kunt kiezen voor het schakelen met de pook maar ook door middel van de flippers achter het stuur. Bij de keuze van het schakelen heb je twee soorten: sport of comfort. De sportstand is voor het snelle werk en de comfortstand voor de rit met glad en nat wegdek. 

 

Tegenovergesteld van het exterieur is het interieur van de 575 M Maranello flink anders dan die van de 550 Maranello. Het dashboard is volledig vernieuwd en ook de deurpanelen zijn flink onder handen genomen. De stoelen zijn elektrisch verstelbaar en je favoriete zitpositie is in het geheugen vast te zetten.

 

Een belangrijke zaak waar het bij een auto als deze om draait zijn natuurlijk de prestaties. De 575 M Maranello is een halve seconde sneller in de 0-100 km/h sprint dan zijn voorganger en de top ligt nu 15 km/h hoger op 335 km/h.

 

 

 

 

 

     

Terug naar de vorige pagina